top of page
  • Cemal DEMİR

Kendi S90’ınızı Oluşturun


Şimdi kendi S90’ınızı şekillendirebilirsiniz.Volvo S90’ın konfigüratörü bugün Volvonun resmi web sayfasında yayınlanmaya başlandı. Ben de vakit kaybetmeden kendi S90’ımı yapmaya koyuldum. Henüz sitede herhangi bir fiyat listesi bulunmasa da, kimin umrunda hâyal parayla mı? Sonuçta bu rüyalarınızı süsleyecek lüks İsveç sedanını münasip bir biçimde seçmenizi sağlayacak.

Ben motor seçimimi T6 AWD’den yana kullandım. Bu seçim S90’a 316 beygirlik 2.0 litre, 4 silindir turbo ve süperşarj beslemeli motoru getiriyor. Dış renkler, doğrusunu söylemek gerekirse ilgi çekici olmaktan uzak. Açık mavi tonlarında bir şeyler aradım, ama galiba öyle bir şansımız yok bu tarz bir araçta. “Mussel Blue Metallic” rengi doğrudan Volvo’yu yansıtan bir renk, fakat ben seçimimi kristal beyazdan yana kullandım. Jant olarak beş kollu 21” spor jantı seçtim. Her ne kadar lüks segment bir sedan da yapıyor olsak, işin içine biraz modifiye ruhu koymadan olmaz. Her ne kadar kirlenir leke olur diye içimden geçirdiysem de, döşemelerin rengini beyaz olarak seçtim. Yaz zamanı özellikle siyah deriye hiç yanaşılmıyor, bir de tabi beyaz deri paketle birlikte gelen beyaz deri direksiyon...

Araçtaki teknolojilerin içinde benim en çok ilgimi çeken teknoloji standart olarak sunulan otonom sürüş özelliği. Araç bu bakımdan, ABD’de ve birçok pazarda satılan ilk otonom araç olma özelliğini taşıyor.

Tüm S90’lar 2. Nesil sürücü asistanına sahip olarak gelecek. Bunun anlamı, bu sistemle araç “direksiyon desteği, hızlanma, yavaşlama ve frenleme(125km/sa’in altında)” yapabilecek. Üstelik bu özelliğin çalışması için önünde hiçbir aracı takip etmesine de gerek yok.

Volvo’nun Convenience Paketi, Park Asistan Pilotu adını verdikleri park asistanını da kapsıyor. Araç, bu paketle birlikte sizin için paralel park gerçekleştirebiliyor. Sistem, aracın ön ve arkasındaki sensörlerden faydalanarak, 28km/sa’e kadar çalışabiliyor. Ayrıca, sistem aracın park edileceği alanın uygun olup olmadığını da belirleyerek, uygunsa otomatik olarak sizin için park ediyor. Sürücü kursu araçlarından birinin bu olduğunu ve ehliyet sınavına bu araçla girdiğinizi bir düşünsenize, bu bir hile, kopya falan sayılır mıydı ki? Çok uçuk mu geldi bu fikir? Aslında siz de kabul edersiniz ki o günler çok da uzakta durmuyor. Zaten yurtdışında ehliyet sınavına kendi aracınızla girebiliyorsunuz, neden aracınız bunlardan biri olmasın?

Ben, tavan barları hariç tüm opsiyon paketlerini aracıma ekledim ve bitirdim. Benim yakışıklı S90’ım fotoğraflardaki gibi duruyor. Eğer sizin de canınız çektiyse, buradan kendi S90’ınızı oluşturabilirsiniz. Bu arada Volvo Türkiye’nin sitesinde konfigüratörün henüz bulunmadığını da belirtelim. Saygılarımla.

Comentários


bottom of page